ایران دانلود | دانلود همه چی

دانلود فیلم , کارتون , موزیک , آموزش

ایران دانلود | دانلود همه چی

دانلود فیلم , کارتون , موزیک , آموزش

نکات ساده ی زندگی "در زمان زنده بودن مفید باشیم"

ALI | سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹ ق.ظ

نکات آموزنده ی زندگی


برای مشاهد مطالب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید..


مردِ ثروتمندی به دانشمندی می گوید :

« نمی دانم چرا مردم با آگاهی به این که همه ی مال و منالِ من پس از مرگم

به وارث و موسسات خیریّه خواهد رسید، باز مرا خسیس می پندارند؟»

دانشمند جواب داد:

«بگذار حکایت کوتاهی از یک گاو و یک خوک برایت نقل کنم تا همه چیز روشن شود

خوکی بود که منفور مردم بود و گاوی که محبوب مردم بود

این امر خوک را خیلی سردرگم و متحیّر کرده بود

به همین علّت روزی به گاو می گوید:

«مردم از طبیعت آرام و چشمان حُزن انگیز تو به نیکی سخن می گویند

و تصوّر می کنند که تو خیلی بخشنده هستی

زیرا هر روز برای مردم شیر، سرشیر و... می دهی.

امّـا درباره ی من چی؟ من همه چیزِ خودم را به آن ها می دهم

ازگوشتِ ران و پهلویم گرفته تا سینه ام را

حتی از موی بدن من بُـرسِ کفش و ماهوت پاک کن و غیره درست می کنند

با وجود این، کسی از «مـن» خوشش نمی آید.....علّتش چیست؟»

دانشمند به حرف خود ادامه داد و گفت:«می دانی جواب گاو چه بود؟

جوابش این بود:شاید علّتش این باشد که هر چه من می دهم در زمانِ زنده بودن می دهم...»

و فردوسی نیز می گوید:

 

تو تا زنده ای سوی نیکی گرای     مگر کام یابی به دیگر سرای...

 

1ـ اولین کسی که باید یاد بگیرید دوستش داشته باشید، خودتان هستید

 

2ـ یکدندگی و لجاجت شرط عقل نیست

 

3ـ مطمئن ترین اصل در زندگی خودسازی است نه اصلاح دیگران

 

ــ ****هر روز صبح در آفریقا آهویی از خواب بیدار می شود که می داند باید از شیر تندتر بدود وگرنه طعمه او خواهد شد و شیری که می داند باید از آهو تندتر بدود و گرنه از گرسنگی خواهد مرد.مهم نیست شیر باشی یا آهو ولی مهم اینست که با طلوع آفتاب با تمام توان شروع به دویدن کنی. نلسون ماندلا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی